
Regulamin
SPRZEDAŻY KSIĄŻEK ONLINE
§ 1 Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady sprzedaży na odległość książek
edukacyjnych przez Administratora.
2. Niniejszy Regulamin został opracowany na podstawie obowiązujących przepisów
prawa, w szczególności z uwzględnieniem przepisów:
1) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz.U. z 2019 r. poz. 123 ze zm.);
2) ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018
r. poz. 1000 ze zm.);
3) ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2018 r.
poz. 1954 ze zm.);
4) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych).
3. Na potrzeby niniejszego Regulaminu ustala się następujące znaczenia terminów:
1) Regulamin - niniejszy zbiór przepisów regulujących kwestie związane ze
sprzedażą książek i świadczeniem Usług Szkoleniowych;
2) Serwis - prowadzenie przez Administratora sprzedaży książek i Usług
Szkoleniowych w postaci transakcji online zorganizowanej na stronie
internetowej znajdującej się pod adresem www.metoda-jansona.pl;
3) Administrator – na potrzeby niniejszego regulaminu bonek GmbH, Espasinger Str. 7, 78333 Stockach, Niemcy. Ust.Id-Nr. DE303943525, HRB 754827, niezależnie czy przedmiotem sprzedaży są produkty i usługi
oferowane przez Administratora, czy przez Partnerów Administratora na
podstawie umów lub porozumień;
4) Książki – sprzedawane i świadczone bezpośrednio przez Administratora, opisane szczegółowo w § 4 niniejszego
Regulaminu;
5) Klient – osoba fizyczna, prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca
osobowości prawnej posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
Osoba reprezentująca osobę prawną przed rozpoczęciem korzystania z
Serwisu jest także zobowiązana przesłać na adres siedziby Operatora
stosowne pełnomocnictwo do jej reprezentowania;
6) Dane Osobowe - podstawowe dane o Kliencie, m.in. imię, nazwisko,
e-mail oraz inne dane przekazane bezpośrednio Administratorowi;
7) Oprogramowanie – przeglądarki internetowe, z których może korzystać
Klient, w celu korzystania z Serwisu. Przykładowymi przeglądarkami
internetowymi są: Opera, Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer czy
Safari;
8) Pliki Cookies (tzw. ciasteczkach) – dane informatyczne stanowiące, w
szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w Urządzeniu Klienta;
9) Urządzenie – elektroniczne Urządzenie za pośrednictwem, którego Klient
uzyskuje dostęp do Serwisu, a w szczególności: komputery klasy PC, laptopy,
tablety, smartphone ' y;
10) Umowa – umowa cywilnoprawna, do której zawarcia dochodzi poprzez
złożenie Zamówienia, której przedmiotem jest nabycie Szkoleń i Usług
Szkoleniowych;
11) Zamówienie – zgłoszenie chęci kupna Książek,
na warunkach określonych niniejszym regulaminem oraz ofertą
zamieszczoną na stronie Serwisu poprzez kliknięcie przycisku zamówienia
znajdującego się w Serwisie i wypełnienie następnie pojawiającego się
formularza zgłoszenia.
4. Postanowienia niniejszego Regulaminu mają zastosowanie do Klientów i
Administratora, a także do innych osób lub podmiotów korzystających w
jakikolwiek sposób z Serwisu, lub Książki.
5. Serwis, Książki oraz wszystkie zawarte w nich
treści, niezależnie od formy ich prezentacji, stanowią własność Administratora.
Administrator jest uprawniony do dodawania nowych treści, modyfikowania treści
już zamieszczonych, a także do usunięcia tych treści w całości lub w części w celu
poprawy jakości świadczonych Usług. Nazwy i treści Serwisu, Książek, Szkoleń
czy Usług Szkoleniowych, logo, zasady działania Serwisu, wszystkie jego
elementy graficzne, interfejs, a także oprogramowanie, na którym się opiera oraz
kod źródłowy Administratora podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów
ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z
2018 r. poz. 1191 ze zm. Kopiowanie wyżej wymienionych treści, ich dystrybucja
i inny użytek zawartości bez uprzedniej zgody Administratora są zabronione.
6. W ramach Serwisu, Książek mogą zostać zamieszczone informacje o usługach świadczonych przez osoby trzecie. Usługi takie będą oznaczone przez wskazanie logo lub znaku towarowego podmiotu
świadczącego taką usługę, lub zamieszczenie hiperłącza do strony internetowej
danego podmiotu.
§ 2 Serwis i jego funkcjonowanie
1. Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem Serwisu poprzez zawarcie Umowy na
odległość pomiędzy Administratorem a Klientem.
2. Każda osoba składająca Zamówienie w Serwisie jest zobowiązana zapoznać się z
niniejszym Regulaminem.
3. Poprzez złożenie zamówienia w Serwisie Klient potwierdza fakt zapoznania się z
Regulaminem i potwierdza, że akceptuje go w obowiązującej formie i nie wnosi
żadnych zastrzeżeń.
4. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z Serwisem to Urządzenie
posiadające dostęp do Internetu oraz do dowolnej graficznej przeglądarki
internetowej z włączoną obsługą JavaScript i odpowiednimi ustawieniami Plików
cookies .
5. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za utrudnienia w korzystaniu z usługi
wynikające z niespełnienia wymagań technicznych wskazanych w ust. 4
niniejszego paragrafu, w tym z błędnej konfiguracji oprogramowania lub sprzętu
Klienta, bądź wynikające z problemów ze sprzętem lub łączem internetowym
Klienta.
6. Administrator nie gwarantuje prawidłowego działania systemu
teleinformatycznego na urządzeniach przenośnych.
7. Administrator dokłada starań potrzebnych do prawidłowego działania Serwisu.
8. Informacje o wszystkich przerwach technicznych, błędach technicznych i awariach
oraz ewentualnych związanych z nimi konsekwencjach dla Klientów będą
umieszczane na stronie głównej Serwisu.
9. Klient powinien korzystać z Serwisu zgodnie z jego przeznaczeniem. Wszelkie
działania Klienta mające wpływ na pogorszenie działania Serwisu,
nieautoryzowany dostęp do niego, generowanie nadmiernego i bezpodstawnego
ruchu lub przyrost danych, co może doprowadzić do chwilowych przerw w
dostępie do Serwisu, są zabronione.
10. Klient oświadcza, że w szczególności nie będzie wykorzystywać Serwisu do
umieszczania treści, które:
1) naruszają prawo własności intelektualnej lub inne prawa innych podmiotów
(w tym Administratora);
2) naruszają przepisy lub regulacje powszechnie obowiązujące;
3) są szkodliwe, nielegalne, nieprawdziwe czy nieprzyzwoite;
4) zagrażają bezpieczeństwu konta Klienta;
5) naruszają bezpieczeństwo sieci komputerowej;
6) zakłócają prawidłowe działanie Serwisu.
11. Naruszenie któregokolwiek z postanowień ust. 10 niniejszego paragrafu stanowi
podstawę do odebrania Klientowi prawa do korzystania z Serwisu lub dostępu do
niego.
12. W przypadkach szczególnych, mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność
systemu teleinformatycznego, Administrator ma prawo do czasowego
zaprzestania bądź ograniczenia świadczenia usług elektronicznych, bez
wcześniejszego powiadomienia o tym Klientów. W szczególności Administrator
jest uprawniony do przeprowadzenia prac konserwacyjnych mających na celu
przywrócenie bezpieczeństwa i stabilności systemu teleinformatycznego. Klientowi
nie przysługują żadne roszczenia w związku z przerwą lub zaprzestaniem
świadczenia usług elektronicznych przez Administratora.
13. Administrator ma prawo również zaprzestać świadczenia usług elektronicznych w
każdym czasie, jeżeli takie uzasadnione żądanie zostanie zgłoszone wobec niego
przez dostawcę Internetu lub inny uprawniony podmiot. Z zastrzeżeniem
odpowiednich przepisów prawa oraz niniejszego Regulaminu, Administrator nie
odpowiada za szkody spowodowane wadliwym działaniem systemu transmisji, w
tym awariami sprzętu, opóźnieniami i zakłóceniami przesyłu informacji.
§ 3 Zawarcie umowy i dostawa poprzez korzystanie z Serwisu
1. Złożyć Zamówienie można poprzez kliknięcie przycisku zamówienia znajdującego
się w Serwisie i wypełnienie następnie pojawiającego się formularza zgłoszenia.
2. Po dokonaniu wyboru płatności, Klient dokonuje jej na stronie wybranego banku
lub portalu płatniczego, zgodnie z właściwym regulaminem tego podmiotu,
udostępnionym pod jego domeną. Sklep umożliwia płatności za pośrednictwem
Tpay.
3. Każde Zamówienie weryfikowane jest w sposób zautomatyzowany poprzez
wysłanie wiadomości poczty elektronicznej na adres podany przez Klienta.
4. Otrzymanie wiadomości poczty elektronicznej informującej o przyjęciu
Zamówienia oznacza, iż Zamówienie zostało złożone prawidłowo i doszło do
zawarcia Umowy. Świadczenie Usług Szkoleniowych następuje po otrzymaniu
przez Administratora ceny, której zapłaty Klient dokonuje po przekierowaniu na
stronę wyboru sposobu płatności.
5. Po dokonaniu płatności Administrator rozpoczyna świadczenie Usług niezwłocznie
po otrzymaniu opłaconego zamówienia, na co Klient wyraża zgodę, a także w
przypadku, gdy świadczenie usług polega na dostarczaniu Szkoleń, przesyła je w
ciągu 7 dni od dnia zakupu na adres poczty elektronicznej wskazany w
formularzu zgłoszenia wraz z fakturą, o ile żądanie jej wystawienia zostanie
zgłoszone przez Klienta w formularzu płatności.
6. Podczas procesu składania zamówienia lub korzystania z Usług Szkoleniowych
Klient może być informowany o możliwościach dodatkowego zakupu materiałów
uzupełniających, dodatkowego oprogramowania, jak również uczestniczenia w
odpłatnych zajęciach stacjonarnych i warsztatach.
§ 4 Zakres Sprzedaży Szkoleń i Świadczenia Usług Szkoleniowych
1. Administrator sprzedaje Książki i Szkolenia ,
oferowane na stronie Serwisu, pod domeną www.metoda-jansona.pl.
2. Realizacja sprzedaży Książek, Szkoleń i Usług Szkoleniowych przy zastrzeżeniu
treści oferty w szczególności może polegać na udostępnianiu Klientowi
Materiałów Szkoleniowych w formie plików tekstowych, plików wideo lub plików
audio:
1) za pośrednictwem Internetu (online),
2) za pośrednictwem wiadomości poczty elektronicznej,
3) na nośnikach video, dyskach komputerowych lub na wszystkich innych
typach nośników przeznaczonych do zapisu cyfrowego.
3. Każde e-szkolenie zawiera tekst, a także, w zależności od charakteru
konkretnego e-szkolenia, może posiadać elementy graficzne, hiperłącza,
nagrania audio, animacje oraz inne, każdorazowo oznaczone w stosownym opisie
umieszczonym na stronie Serwisu.
4. W przypadku dostawy Szkoleń i Materiałów Szkoleniowych utrwalonych na
nośnikach video, dyskach komputerowych oraz wszystkich typach nośników
przeznaczonych do zapisu cyfrowego Klient posiada prawo wyboru sposobu
dostawy.
5. Produkty oferowane przez Serwis są Produktami własnymi Administratora lub
Produktami wydawanymi przez Administratora na podstawie umów zawieranych
z podmiotami uprawnionymi do ich rozpowszechniania.
6. Wszelkie opinie, poglądy czy sugestie zawarte w Produktach są wyłącznie
poglądami, opiniami oraz sugestiami wyrażonymi przez ich autorów, za które
Administrator nie ponosi odpowiedzialności.
7. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie hiperłącz
umieszczonych na zlecenie podmiotów trzecich na stronach Serwisu takich jak
linki, banery reklamowe itp. oraz za treści znajdujące się na stronach
internetowych, do których te hiperłącza się odwołują.
8. Administrator udostępnia płatność za pośrednictwem Tpay, a także możliwe jest
dokonanie płatności przelewami tradycyjnymi i kartami płatniczymi/kredytowymi lub PayPal.
§ 5 Majątkowe Prawa Autorskie
1. Dostarczane Klientom Książki, Szkolenia i Materiały Szkoleniowe przechodzą na
ich własność z chwilą ich przekazania z zastrzeżeniem ust. 2 niniejszego
paragrafu.
2. Przeniesienie własności egzemplarza utworu nie powoduje przejścia autorskich
praw majątkowych i niemajątkowych do Szkoleń i Materiałów Szkoleniowych.
3. Treść Szkoleń i Materiałów Szkoleniowych jest chroniona prawami autorskimi i
należy do Administratora (ustawa z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i
prawach pokrewnych (Dz.U. z 2018 r., poz. 1191 ze zm.), a ich reprodukowanie,
przenoszenie, rozpowszechnianie, modyfikowanie, tłumaczenie na języki obce
lub jakakolwiek dystrybucja jest zabroniona. Zakazane są wszelkie działania
naruszające prawa autorskie do treści Książek, Szkoleń i Materiałów
Szkoleniowych.
4. Informacje podane na stronach Serwisu poza użytkiem prywatnym Klienta lub
innymi, zaznaczonymi w tej informacji celami, nie mogą być reprodukowane,
przenoszone, rozprowadzane, modyfikowane lub tłumaczone na języki obce bez
uprzedniej, pisemnej zgody Administratora.
5. Administrator zastrzega sobie możliwość rozwiązania Umowy z Klientem, który
narusza prawa autorskie.
§ 6 Zmiany w Regulaminie
1. Administrator ma prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w każdym czasie.
2. Klienci mają prawo i obowiązek zapoznać się ze zmienionym Regulaminem.
3. Zmiany Regulaminu stają się skuteczne z dniem publikacji nowego regulaminu,
przy czym nie obowiązują one Klientów, którzy zawarli Umowę z Administratorem
przed publikacją zmian.
4. Klient, który nie akceptuje zmienionych postanowień Regulaminu, powinien
zaprzestać korzystania z Serwisu i świadczonych w jego ramach usług.
§ 7 Prawa konsumentów
1. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie zawieranej z
Administratorem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną następuje
poprzez przesłanie Klientowi (będącemu konsumentem) wiadomości e-mail
zawierającej potwierdzenie zawarcia umowy na odległość w rozumieniu art. 21
ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2019 r. poz.
134).
2. Na podstawie art. 38 pkt 13 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta Klientowi będącemu konsumentem nie przysługuje prawo do
odstąpienia od umowy zawartej z Administratorem na odległość w zakresie o
dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym.
3. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
konsumentowi w wypadkach:
1) Sprzedaży Szkoleń i świadczenia Usług Szkoleniowych rozpoczętych, za
zgodą konsumenta, o której mowa w § 3 ust. 6 niniejszego Regulaminu,
przed upływem 14-dniowego terminu,
2) Dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na
informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez konsumenta ich
oryginalnego opakowania.
4. Zwrotu Klient może dokonać poprzez przesłanie wiadomości poczty
elektronicznej na adres Administratora zgłaszającej dokonania zwrotu lup
poprzez przesłanie pisemnego oświadczenia o skorzystaniu z prawa odstąpienia
od umowy zgodnego z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta na
adres Administratora razem ze zwracanym przedmiotem w ustawowym terminie
14 dni.
5. Jeśli towar zostanie zwrócony zgodnie z Regulaminem i obowiązującym prawem,
Administrator zwraca uiszczoną cenę nabycia w miarę możliwości w ciągu 14 dni
roboczych na wskazane przez Klienta konto bankowe. Klientowi przysługuje
prawo dokonania zwrotu towaru lub odstąpienia od umowy w przeciągu 14 dni,
bez podania przyczyny bądź odniesienie się do art. 27 ustawy z dnia 30 maja
2014 r. o prawach konsumenta.
6. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z błędnego
wykorzystywania zakupionych Szkoleń i oferowanych Usług Szkoleniowych.
§ 8 Przetwarzanie Danych Osobowych
1. Administrator zbiera i przetwarza Dane Osobowe Klientów zgodnie z przepisami
prawa oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu, oraz Polityki Prywatności
znajdującej się na stronie Serwisu w zakresie niezbędnym do realizacji i
rozliczenia usług świadczonych w ramach umowy, a także Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)
oraz innych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.
2. Administrator umożliwia Klientom przeglądanie i aktualizację Danych Osobowych,
a także ich usunięcie w przypadku rozwiązania umowy, chyba że ich zachowanie
jest niezbędne dla realizacji praw operatora, wynikających z rozwiązanej
umowy.
3. Podanie Danych Osobowych w formularzu rejestracyjnym niezbędne jest do
przeprowadzenia transakcji zakupu. W interesie Klienta leży podanie
prawidłowych danych umożliwiających kontakt i wykonanie Usług
Szkoleniowych.
4. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje wynikające z
błędnego podania danych przez Klienta.
5. Administrator zastrzega sobie prawo odstąpienia od realizacji Zamówienia w
wypadku, gdy dane podane przez Klienta podczas rejestracji będą niezupełne lub
gdy dane podane przez Klienta są błędne, lub nieprawdziwe.
6. Podanie przez Klienta Danych Osobowych jest dobrowolne, jednakże ich brak
uniemożliwia dokonanie zakupu. Dokonując zakupu, Klient może wyrazić zgodę
na przetwarzanie jego Danych Osobowych niezwiązane z wykonaniem zawartej
Umowy.
7. Z aktualną informacją o funkcji i celu oprogramowania lub danych niebędących
składnikiem treści Usług, wprowadzanych do systemu teleinformatycznego,
którym posługuje się Klient (Pliki cookies ), można zapoznać się w Polityce
Prywatności.
§ 9 Ceny
1. Wszystkie aktualne i obowiązujące ceny sprzedawanych książek oraz usług
szkoleniowych podane są w Ofercie w ramach Serwisu.
2. Zmiana ceny sprzedawanych książek oraz usług szkoleniowych podanych w
Ofercie w ramach Serwisu nie stanowi zmiany niniejszego Regulaminu.
3. Ceny są podawane w polskich złotych (PLN) i są cenami brutto.
§ 10 Reklamacje
1. Klient ma prawo do złożenia reklamacji dot. zakupionych produktów i usług.
2. Reklamacje dotyczące Usług można zgłaszać pisemnie, w formie listu
poleconego, na adres Administratora lub za pośrednictwem e-mail:
info@metoda-jansona.pl.
3. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać oznaczenie osoby zgłaszającej
reklamację (imię, nazwisko, adres e-mail) oraz opis
zdarzenia będącego przyczyną reklamacji.
4. Reklamacja może dotyczyć w szczególności:
1) jakości technicznej zapisu Szkoleń i Materiałów Szkoleniowych,
2) dostawy Książek, Szkoleń i Materiałów Szkoleniowych,
3) uszkodzeń nośników video, dysków komputerowych oraz wszystkich innych
typów nośników przeznaczonych do zapisu cyfrowego, na których
dostarczane są Szkolenia i Materiały Szkoleniowe,
4) i nnych czynności Administratora związanych z usługami oferowanymi przez
niniejszy Serwis.
5. Administrator jest zobowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację w ciągu 30 dni
w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej Klienta lub w innej
wybranej przez siebie formie.
6. Jeżeli reklamacja wymaga uzupełnienia danych niezbędnych dla jej rozpatrzenia,
Administrator niezwłocznie wzywa za pomocą poczty elektronicznej Klienta do
jej uzupełnienia, a czas określony w ust. 5 niniejszego paragrafu przedłuża się
odpowiednio.
7. Uprawnienia Klienta z tytułu reklamacji sprzedaży wygasają po roku od dnia
sprzedaży, niemniej Klient będący konsumentem traci uprawnienia z tytułu
rękojmi za wady fizyczne bądź prawne Szkoleń i Materiałów Szkoleniowych,
jeżeli nie zawiadomi Administratora o wadzie w ciągu miesiąca od jej wykrycia.
8. Klient – Użytkownik, może złożyć reklamację w formie elektronicznej, wysyłając
wiadomość na info@metoda-jansona.pl.
9. W wypadku, gdy Klient będący konsumentem składa reklamację co do jakości
usług oferowanych przez Administratora, a Administrator nie uzna roszczenia,
Klient może wówczas skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń.
10. Do pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
należą m.in.
1) postępowanie przed stałym polubownym sądem konsumenckim działającym
przy Inspekcji Handlowej;
2) wniosek o wszczęcie postępowania mediacyjnego do wojewódzkiego
inspektora Inspekcji Handlowej;
3) interwencja powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie
Konsumentów Polskich);
4) rozstrzyganie sporów on-line, za pomocą środków komunikacji
elektronicznej (ang. Online Dispute Resolution) przez podmioty ODR.
11. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu
do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych
powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do
których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, oraz Wojewódzkich
Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
§ 11 Zastrzeżenia Prawne
1. Klient, inwestując swoje pieniądze na podstawie informacji zawartych w
Książkach, Szkoleniach i Usługach Szkoleniowych, ponosi wyłączną
odpowiedzialność za podjęte działania i ich efekty lub skutki. Administrator nie
ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki związane z podjętymi przez Klienta
działaniami w oparciu o informacje zawarte w Książkach, Szkoleniach i Usługach
Szkoleniowych.
2. Książki, Szkolenia i Usługi Szkoleniowe mają na celu dostarczenie ogólnych
informacji i usług. Konkretne porady powinny być dostosowane do
indywidualnych okoliczności. Z tego powodu Klientowi zaleca się konsultacje ze
swoim doradcą.
3. Administrator zastrzega, że korzystanie z Usług świadczonych drogą
elektroniczną może wiązać się z ryzykiem. Ewentualne zagrożenia związane z
korzystaniem z tych usług, a także środki techniczne dostępne w celu ich
zminimalizowania, opisane zostały w Załączniku do niniejszego Regulaminu.
4. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treść stron internetowych, do
których hiperłącza zostaną zamieszczone w ramach Serwisu lub Książek,
Materiałów i Usług Szkoleniowych. Administrator zastrzega, iż nie ma wpływu na
zawarte na tych stronach treści ani tych treści nie weryfikuje.
§ 12 Postanowienia końcowe
1. Wszelkie spory mogące wyniknąć z tytułu sprzedaży książek lub umów sprzedaży
Szkoleń i Usług Szkoleniowych rozpoznawane będą przez sąd właściwy dla
siedziby Administratora w oparciu o przepisy prawa polskiego.
2. Wszelka korespondencja z Klientem w ramach realizacji umowy sprzedaży będzie
prowadzona na adres/dane wskazane przez Uczestnika w formularzu
rejestracyjnym.
3. Uczestnik zobowiązany jest do bieżącej aktualizacji danych teleadresowych pod
rygorem utraty roszczeń.
4. Domniemywa się, że list wysłany przez Administratora na ostatni znany
Administratorowi adres Klienta, jest skutecznie doręczony po upływie 14 dni od
daty nadania.
5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się przepisy
Kodeksu Cywilnego.
6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.08.2020.
Załącznik do Regulaminu
Informacja o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez
użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną
Administrator wykonując obowiązek z art. 6 pkt 1) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.
o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.),
informuje o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez
użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną.
Informacja niniejsza dotyczy zagrożeń, które mogą wystąpić jedynie potencjalne, ale
które powinny być brane pod uwagę, mimo stosowania przez Administratora środków
zabezpieczających infrastrukturę Administratora przed nieuprawnionym działaniem
osób trzecich.
Do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet należą:
− złośliwe oprogramowanie (ang. malware ) – różnego rodzaju aplikacje lub
skrypty mające szkodliwe, przestępcze lub złośliwe działanie w stosunku do
systemu teleinformatycznego użytkownika sieci, takie jak wirusy, robaki,
trojany (konie trojańskie), keyloggery, dialery;
− programy szpiegujące (ang. spyware ) – programy śledzące działania
użytkownika, które gromadzą informacje o użytkowniku i wysyłają je -
zazwyczaj bez jego wiedzy i zgody - autorowi programu;
− spam - niechciane i niezamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane
jednocześnie do wielu odbiorców, często zawierające treści o charakterze
reklamowym;
− wyłudzanie poufnych informacji osobistych (np. haseł) przez podszywanie
się pod godną zaufania osobę lub instytucję (ang. phishing );
− włamania do systemu teleinformatycznego użytkownika z użyciem m.in.
takich narzędzi hakerskich jak exploit i rootkit .
Użytkownik, aby uniknąć powyższych zagrożeń, powinien zaopatrzyć swój komputer i
inne urządzenia elektroniczne, które wykorzystuje, podłączając się do Internetu, w
program antywirusowy. Program taki winien być stale aktualizowany.
Ochronę przed zagrożeniami związanymi z korzystaniem przez użytkowników z usług
świadczonych drogą elektroniczną zapewniają także:
− włączona zapora sieciowa (ang. firewall ),
− aktualizacja wszelkiego oprogramowania,
− nieotwieranie załączników poczty elektronicznej niewiadomego pochodzenia,
− czytanie okien instalacyjnych aplikacji, a także ich licencji,
− wyłączenie makr w plikach MS Office nieznanego pochodzenia,
− regularne całościowe skany systemu programem antywirusowym i
antymalware,
− szyfrowanie transmisji danych,
− instalacja programów prewencyjnych (wykrywania i zapobiegania
włamaniom),
− używanie oryginalnego systemu i aplikacji, pochodzących z legalnego źródła.